
З вересня 2019 року в Житомирському дошкільному закладі № 29 почали працювати два гуртка: з художньо-зображувальної та театральної діяльності. Гуртки відвідують діти з молодших, середніх і старших груп. Заняття для діток проводяться в другій половині дня, не порушуючи режиму та звичного графіку дітей.
Гурток малювання «Чарівні долоньки»
Гурток із художньо-зображувальної творчості «Чарівні долоньки» окрім традиційних технік малювання орієнтується і на не традиційні. На заняттях малюки експериментують в техніках ебру, ниткографії, пуантелізму, акватипії, кляксографії, термомозаїки, пісочної анімації, штампування, воскографіїї, малювання пальчиками та долонькою, квачиком, зубною щіткою, набризками, повітряними кульками, мильними кульками, акварельною технікою, малюють по мокрому тлі. Так, діти вчаться, що творчість це дуже цікаво, весело і легко. Також варто відмітити, що зображувальна творчість має заспокійливий та терапевтичний характер. На таких творчих заняттях ми розвиваємо уяву, фантазію, акуратність, наполегливість та дрібну моторику рук. Після кожного проведеного уроку дітки мають готову роботу, котру забирають із собою, аби порадувати рідних і показати свої досягнення. Окрім групових, також проводяться й індивідуальні заняття із малювання.
В деяких видах образотворчої діяльності дітям не показується одразу кінцева робота, яка має бути зразковою. Цей прийом використовується для того, аби дитина почувала себе вільно і не боялась, що може зробити щось не правильно. Адже кожна робота маленького митця індивідуальна і неповторна. Тому важливо, аби діти розуміли, що малювання не по шаблону це і є творчість, що проявляти себе вільно за допомогою кольорів і ліній – не є помилкою. Саме таким чином виховується справжня особистість – людина, котра може діяти згідно правил, але при цьому проявляє свою індивідуальність та позицію.
Театральний гурток «Казкова мозаїка»
Гурток із театрального мистецтва «Казкова мозаїка» – це обширне поле для загального розвитку дітей дошкільного віку. Тут вихованці сповна можуть проявити й розкрити свої артистичні таланти. На заняттях із театрального мистецтва проводяться різноманітні види роботи: декламування тексту, пантоміма, танцювальні рухи, музичний супровід та вивчення пісень, емоційне проживання ролі, артикуляційні вправи. Органічне поєднання кількох видів мистецтва створює унікальні можливості для художнього розвитку малюків. При цьому розвивається пам’ять, увага, мислення, вимова, міміка, вміння правильно виражати свої почуття та емоції, розуміння роботи в групі, колективі. Представлений набутий досвід у дошкільні роки – це запорука не лише загальнокультурного розвитку дитини, але й розкутості, впевненості, особистісної активності в подальшому.
Заняття прищеплюють любов і зацікавлення до театрального виду мистецтва. Зокрема використовуються такі різновиди театрів:
- дітей-виконавців (актора),
- настільний,
- пальчиковий,
- рукавички,
- на фланеграфі,
- тіньовий,
- магнітний.
Діти чіткіше та різноманітніше виявляють самостійність та суб’єктивну позицію в театралізованій грі. За допомогою рольових занять малюкам легше розкриватись і показувати свої щирі емоції.
Середовище для гурткової роботи
Кабінет із гурткової роботи має все необхідне обладнання та матеріали для цікавої та пізнавальної роботи із художньої та театральної діяльності для малят. Заняття проходять весело та пізнавально, адже керівники використовують у своїй роботі новітні технології та сучасні техніки. Заняття проводяться із врахуванням усіх норм та регламентів згідно вікових особливостей дітей.
Гурткова робота – це чудова можливість розвиватися й весело пізнавати світ!